Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa im. Ignacego Krasickiego w Świętajnie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://spswietajno.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych (powód: Trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji)
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo (powód: Trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji)
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów (powód: Trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji)
  • brak opisów alternatywnych dla zdjęć i obrazków (powód: Trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji)
  • brak audio deskrypcji dla publikowanych materiałów (powód: Trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji)
  • część dokumentów pdf została opublikowana bez warstwy tekstowej,linki prowadzące do materiałów na innych stronach/podstronach nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych. (powód: Trwają prace nad poprawą dostępności tej funkcji)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Deklaracja dotyczy stron: https://spswietajno.edu.pl/  oraz https://spswietajno.biposwiata.pl/

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Do końca 2022 roku strona internetowa zostanie w pełni dostosowana do wymagań prawnych, Aktualnie trwają prace nad konwersją wszystkich plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo oraz wyeliminowanie funkcji niedostępnych

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Dyrektor Danuta Oreszuk

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku Szkoły - TAK Do Hali sportowej - TAK

Dostosowanie korytarzy

TAK

Dostosowanie schodów

Schody są niedostosowane

Dostosowanie wind

W budynkach nie ma windy.

Dostępność pochylni

Brak pochylni w budynku Szkoły, w hali sportowej - TAK

Dostępność platform

nie dotyczy

Dostosowanie parkingów

Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność pętli indukcyjnych

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nie istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy urzędu, tj. w godz. 7.30 – 15.30.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 listopada 2020 11:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Danuta Oreszuk
Ilość wyświetleń: 1796
29 listopada 2024 14:16 (Danuta Oreszuk) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
29 listopada 2024 14:16 (Danuta Oreszuk) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
29 listopada 2024 14:15 (Danuta Oreszuk) - Aktualizacja deklaracji dostępności.